Darmowe sposoby reklamy biznesu lokalnego w internecie

Darmowe sposoby reklamy

Darmowe sposoby reklamy: Chcąc promować naszą markę stacjonarną w internecie mamy do wyboru bardzo wiele różnego rodzaju darmowych sposobów reklamy. Jest to bardzo dobre rozwiązanie gdy nigdy nie promowaliśmy się w sieci i chcemy sprawdzić, w jaki sposób przebiega taka promocja lub gdy z jakichś względów nie dysponujemy budżetem reklamowym na działania promocyjne. W takich wypadkach możemy również skutecznie promować się w internecie i pozyskiwać nowych klientów, a w zamian za brak kosztów reklamy będziemy musieli poświęcić jedynie nieco czasu i uwagi na samodzielne działania reklamowe.

Prowadzenie profili w social mediach

Darmowe sposoby reklamy - profile w social media

Pierwszym sposobem na darmowe reklamowanie naszego biznesu stacjonarnego jest stworzenie jego profili w social mediach. W mediach społecznościowych przebywa bardzo duża liczba potencjalnych odbiorców, która nie tylko spędza tam czas towarzysko, ale również poszukuje produktów, firm czy usług. Wiedząc to, warto stworzyć profil naszego sklepu stacjonarnego czy biznesu lokalnego, a także przedstawić na nim wszystkie informacje dotyczące oferty czy dane kontaktowe. Możemy również umożliwić na takim profilu sprzedaż produktów z osobistym odbiorem.

Bardzo często wiele marek lokalnych nie tworzy profili w social mediach, a jeśli już, to robi to w sposób niedbały. Jeśli zatem przyłożymy uwagę do poprawnego wypełnienia takiego profilu, a następnie będziemy regularnie na nim publikowali aktualności np. w formie ciekawych artykułów tematycznych, z pewnością zgromadzimy grupę fanów, wśród których mogą znajdować się nasi stali klienci. Poprawnie prowadzony profil marki będzie również polecany przez wewnętrzną wyszukiwarkę.

Wielu internautów woli obecnie sprawdzić ofertę marek stacjonarnych w sieci np. na profilu w social mediach i udać się już po gotowy produkt lub usługę. Jeśli zatem chcemy promować się bez wydatków w internecie, warto przede wszystkim zadbać o tworzenie profili marki stacjonarnej na najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Darmowe sposoby reklamy w mediach społecznościowych

W mediach społecznościowych możemy również reklamować się jako marka, wychodząc z przekazem reklamowym do potencjalnych klientów. Możemy robić to na grupach tematycznych lub poprzez publikowanie otagowanych treści.

Najlepszym portalem do takiej promocji jest Facebook, który gromadzi największą ilość użytkowników, a także pozwala na komfortową reklamę tego typu. Sam przekaz reklamowy powinien być jakościowy, interesujący oraz nie powinien łamać zasad danej grupy. Na wszystkich portalach społecznościowych możemy dodawać również odpowiednio otagowany content tematyczny, aby mógł być łatwo odnajdywany przez lokalnych klientów.

Darmowe sposoby reklamy jak marketing szeptany

Marketing szeptany

Bardzo skutecznym i ciekawym sposobem darmowej promocji biznesu stacjonarnego w sieci jest marketing szeptany. Polega on na dodawaniu w internecie pozytywnych opinii o naszej marce oraz polecaniu jej osobom, które szukają usługi lub produktów lokalnie. Wpisy takie muszą być unikalne oraz jakościowe i najczęściej mają długość kilku zdań. Zawierają też polecenie naszej marki wraz z linkiem do strony internetowej czy adresem punktu naziemnego.

Wpisy takie dodaje się w social mediach, na forach internetowych, na różnych stronach w sieci czy w miejscach, gdzie mogą przebywać osoby zainteresowane naszą ofertą np. na stronach tematycznych czy lokalnych. Wiele osób nie mając żadnych preferencji zakupowych, z ciekawości zainteresuje się naszą marką i sprawdzi opcję, którą polecieliśmy.

Wpisy marketingu szeptanego mogą mieć zarówno charakter polecenia naszej marki przez osobę, która ją zna lub otwartego polecenia marki przez nas samych. Siłą marketingu szeptanego jest moc sugestii, która często jest dużo większa, aniżeli nam się wydaje – co potwierdzają liczne badania psychologiczne czy marketingowe.

Content marketing

Jednym z najlepszych sposobów na darmowe reklamowanie marki stacjonarnej w internecie jest content marketing. Jest to stworzenie przydatnych, ciekawych i wartościowych treści, które będziemy publikowali w internecie i które będą opatrzone logiem naszej marki. Wiele osób, które skorzysta z darmowych i przydatnych materiałów, zainteresuje się również firmą, jaka je dodała. Content tematyczny możemy tworzyć samodzielnie w formie:

  • postów w social mediach
  • wpisów blogowych
  • artykułów i poradników na forach internetowych
  • e-booków do pobrania

Plusem content marketingu jest bardzo pozytywnie odbieranie tego typu treści oraz zainteresowanie potencjalnych klientów marką, która je opublikowała. Raz dodane treści w internecie pozostaną w sieci również na bardzo długi czas. Przełoży się to na możliwość regularnego i darmowego pozyskiwania klientów w długim okresie. Przeznaczając zatem czas na stworzenie materiału i jego publikację, inwestujemy w przyszłość, a materiały takie mogą pomagać nam zdobywać nowych klientów bez naszej pracy i naszego udziału przez bardzo długi czas.

Wizytówka na Google Maps

Darmowe sposoby reklamy w mapach Google

Jednym z najlepszych darmowych sposobów na promowanie się w internecie jest stworzenie wizytówki biznesu stacjonarnego na Google Maps. Jest to stosunkowo łatwy sposób reklamowania biznesu stacjonarnego w sieci, choć wymaga już poświęcenia nieco większej uwagi. Sama wizytówka na mapach Google jest po prostu czerwoną pinezką, która jest wyświetlana osobom szukającym usług lokalnych na mapach i w wyszukiwarce Google. Jej założenie jest w pełni darmowe i możemy zrobić to samodzielnie. Aby to zrobić, wystarczy zarejestrować wizytówkę oraz ją uzupełnić. Powinniśmy zrobić to bardzo dokładnie, dodając wszystkie możliwe informacje, dane czy materiały graficzne i wizualne. Powinniśmy również pozycjonować wizytówkę – o czym informacje możemy znaleźć np. w internecie. Dzięki temu osoby poszukujące w okolicy konkretnych produktów czy usług będą otrzymywały propozycję naszej pinezki w wyszukiwarce Google, a także główną pinezkę na mapach Google. Z tego sposobu wyszukiwania informacji korzysta bardzo dużo osób, a więc zdecydowanie warto zwiększyć swoje szanse na pozyskanie nowego klienta z Map Google.

Koszyk zakupów

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy