Płatne sposoby promowania biznesu stacjonarnego w sieci

Płatne sposoby promocji

Płatne sposoby promowania biznesu: Marketing internetowy to również bardzo wiele różnego rodzaju płatnych sposobów reklamy. Dają one nieco większe możliwości oraz są dedykowane też wszystkim biznesom lokalnym, które chcemy promować w sieci długotrwale i regularnie lub gdy chcemy promować się na szeroką skalę. Jakie zatem mamy do wyboru płatne opcje promocji biznesu stacjonarnego w sieci? Wszystkie najpopularniejsze i najciekawsze prezentujemy poniżej.

Google Ads

Kampanie Google Ads

Pierwszym i najpopularniejszym sposobem płatnej reklamy w internecie jest system reklamowy Google Ads. Jest to system reklamowy Google, który umożliwia reklamowanie się we wszystkich miejscach związanych z tą marką. Dzięki niemu możemy emitować reklamę:

  • w wyszukiwarce Google jako płatny wynik
  • w sieci partnerskiej stron internetowych Google Display Network
  • na YouTube w formie wideo, graficznej i tekstowej
  • poprzez kampanię produktową w zakładce Google Zakupy i w GDN

Aby korzystać z Google Ads, należy założyć darmowe konto reklamowe, a także dokonać przedpłaty lub wybrać opcję płatności poprzez wystawienie faktury za zrealizowane reklamy. Dodatkowo możemy zlecić taką promocję w agencji marketingowej np. Ciekawa Strona, która będzie zajmowała się tworzeniem, optymalizacją i analizą, a także bieżącą obsługą reklamy np. sklepu internetowego na platformie WooCommerce.

Głównym plusem reklamy w Google Ads obok bardzo dużej ilości form i umiejscowień reklam jest jej targetowanie. Możemy zatem wybierać cechy osób, które mają zobaczyć naszą reklamę np. pod kątem lokalizacyjnym, a także dodatkowo przy płatnych wynikach wyszukiwania określać, pod jakimi hasłami pojawi się nasz płatny wynik.

Facebook Ads

Reklama Facebook Ads

Drugim najpopularniejszym systemem reklamowym, poprzez który możemy emitować reklamy, jest Facebook Ads. Ten system reklamowy z kolei umożliwia emitowanie reklam na Facebooku oraz Instagramie, a także targetowanie przekazu reklamowego np. pod kątem lokalizacji.

Na Facebooku możemy emitować posty w aktualnościach odbiorców, banery reklamowe w prawej kolumnie, karuzelę produktową, pokazy slajdów czy materiały graficzne i wideo oraz wiele innych materiałów reklamowych w wielu miejscach na serwisie. System reklamowy Facebook jest wbudowany w każde konto użytkownika na Facebooku i jest nieco łatwiejszy w obsłudze od systemu Google Ads.

Sporym plusem tego systemu reklamowego jest możliwość przekierowania ruchu bezpośrednio na nasz profil i brak konieczności posiadania strony internetowej – co może być problematyczne przy systemie Google Ads, gdzie nie każdy użytkownik Google posiada aktywne konto na Facebooku, aby go tam skierować. W FB Ads możemy rozliczać się zarówno za wyświetlenie reklamy jak i za kliknięcie w link.

Płatne sposoby promowania biznesu poprzez Influencer marketing

Płatne sposoby promowania biznesu

Jednym z najszybciej rozwijających się sposobów płatnej reklamy w sieci jest influencer marketing. Jest to trend, który polega na zapłaceniu osobie znanej i rozpoznawalnej – w naszym przypadku lokalnie pieniędzy, aby poleciła naszą markę swoim fanom.

Influencerami są najczęściej osoby prowadzące tematyczne profile w social mediach lub kanały na YouTube, które oferują odpłatną promocję. W sieci istnieje wiele serwisów, na których możemy odnaleźć influencerów oferujących reklamy na różnych platformach społecznościowych w różnej formie i wybrać te oferty, które nas interesują np. pod kątem finansowym.

Największym plusem tego typu płatnej reklamy w internecie jest bardzo duża moc polecenia oraz skuteczność reklamy, gdyż fani danego influencera również chcą korzystać z takich samych produktów lub sklepów stacjonarnych co on. Ceny tego typu reklamy wahają się przeważnie od kilkunastu złotych do kilku tysięcy w zależności od popularności danego influencera czy platformy, na jakiej działa oraz formy reklamy.

Artykuły sponsorowane

Na podobnej zasadzie co influencer marketing działają artykuły sponsorowane. Są to artykuły tematyczne umieszczane na różnych serwisach internetowych odpłatnie, ale które zawierają subtelną reklamę naszej marki. Artykuły te przede wszystkim są treściami merytorycznymi i mają zaciekawić czytelników oraz sprawić, aby przeszli na naszą stronę poprzez link umieszczony w treści i sprawdzili naszą markę.

Reklama najczęściej występuje w formie subtelnego polecenia naszej marki lub informacji, że nasza firma jest sponsorem tekstu. Artykuły takie umieszcza się odpłatnie na portalach — w tym przypadku lokalnych między standardowymi treściami. Koszt publikacji może wahać się od kilkudziesięciu do nawet kilkunastu tysięcy złotych w zależności od popularności danego serwisu.

Poprzez artykuły sponsorowane na lokalnych blogach, stronach lokalnych czy na serwisach informacyjnych możemy docierać to bardzo dużej liczby odbiorców – potencjalnych klientów.

Koszyk zakupów

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy