Promocja samodzielna a przez agencję marketingową

Promocja samodzielna czy agencja

Promocja samodzielna czy agencja: Promowanie biznesu lokalnego w internecie przede wszystkim powoduje w nas jedno najważniejsze pytanie. Dotyczy ono tego czy samemu promować naszą markę w internecie czy zlecić promocję agencji marketingowej. Każde rozwiązanie ma swoje zalety i warto wdrażać je przede wszystkim świadomie, znając plusy i korzyści każdego z nich.

W tym tekście ułatwiamy podjęcie decyzji — o promocji samodzielnej biznesu lokalnego w sieci bądź przez agencję marketingową i przybliżamy każde z tych rozwiązań

Promocja samodzielna

Promocja przez agencje

Samodzielna promocja biznesu lokalnego w internecie polega na przeprowadzeniu samemu wszystkich działań reklamowych. W tej opcji samodzielnie będziemy wybierać poszczególne strategie marketingowe oraz je wdrażać. Ogólnie z promocji biznesu lokalnego w internecie może skorzystać każda marka niezależnie od wielkości czy profilu działalności, jeśli tylko potrafi przeprowadzić podstawowe działania reklamowe.

Istnieje wiele różnych sposobów promocji o różnym stopniu skomplikowania, a w internecie znajdziemy wiele poradników dotyczących konkretnych strategii marketingowych. Przeważnie do wyboru mamy wiele różnych sposobów reklamy takich jak:

  • marketing szeptany
  • prowadzenie profili w social mediach
  • content marketing
  • reklama w mediach społecznościowych
  • influencer marketing

Wybierając ten sposób promowania się, będziemy musieli samodzielnie tworzyć materiały promocyjne oraz treści, a także zakładać konta w social mediach i je prowadzić. Samodzielnie będziemy musieli również analizować efekty poszczególnych działań, a także wybierać te najkorzystniejsze.

Do plusów tego rozwiązania przede wszystkim należy zaliczyć możliwość skorzystania z darmowych sposobów reklamy. Promując się samodzielnie
i wybierając darmowe sposoby reklamy, nie będziemy płacili za nią nic. W wielu przypadkach będzie ona miała nawet porównywalną skuteczność jak płatne działania promocyjne. Jest to szczególnie ważne jeśli jesteśmy małą marką lub nie chcemy na początku promocji w sieci przeznaczać pieniędzy na reklamę. Promując samodzielnie swój biznes w internecie, możemy również robić to dokładnie w taki sposób, w jaki chcemy.

Do minusów tego sposobu promocji marki lokalnej w internecie należy zaliczyć ograniczenia. Bardzo często nie będąc specjalistami digital marketingu, nie będziemy mogli skorzystać ze wszystkich sposobów promocji marki w sieci. Będą to z pewnością sposoby bardziej zaawansowane takie jak prowadzenie kampanii reklamowych w Google Ads czy pozycjonowanie strony internetowej. Minusem będzie również konieczność poświęcenia sporej ilości czasu na działania promocyjne.

Promocja poprzez agencję marketingową

Reklama w internecie

Płatne sposoby promowania biznesu czyli – promocja biznesu stacjonarnego przez agencję marketingową polega na zleceniu prac reklamowych naszego biznesu stacjonarnego agencji interaktywnej, marketingowej lub SEO. Zlecenie to odbywa się na podstawie podpisania umowy o długotrwałej współpracy lub wykupieniu niezobowiązująco konkretnych usług np. wykonania danej kampanii promocyjnej.

W tej opcji wszystkimi pracami marketingowymi będzie zajmowała się agencja. Regularnie będzie również dostarczała nam raporty jako klientom z wykonanych działań oraz efektów jakie przyniosły. Na rynku istnieje wiele agencji digital marketingu różnego typu, w których możemy zdalnie zlecić promowanie naszej marki i biznesu lokalnego.

Najlepszym rozwiązaniem dla stricte promocji internetowej będą agencje interaktywne np. Ciekawa Strona, a jeśli chcemy reklamować naszą markę zarówno świecie rzeczywistym, jak i w świecie realnym, dobrym wyborem będą agencje marketingowe pomagające również określić ogólną strategię reklamy dla naszej marki. Korzystając z pracy agencji, nie musimy znać się na marketingu internetowym i możemy powierzyć wszystkie działania specjalistom lub jeśli chcemy możemy współpracować z nimi czy nawet kooperować gdy posiadamy odpowiednią wiedzę i umiejętności marketingowe.

Plusem tego rozwiązania jest możliwość skorzystania ze wszystkich — nawet najbardziej skomplikowanych strategii marketingu internetowego. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać działania promocyjne najlepiej dobrane do naszej marki. Nie będziemy musieli również poświęcać czasu na działania reklamowe, którego zazwyczaj brakuje nam przy prowadzeniu biznesu. Cała reklama będzie przeprowadzana w profesjonalny oraz w bezpieczny i skuteczny sposób. Często poświęcenie nawet pewnej opłaty na prowizję dla agencji marketingowej przyniesie niewspółmiernie większe korzyści, aniżeli pozorna oszczędność przez samodzielne promowanie marki w sieci.

Które rozwiązanie jest najlepsze i które wybrać?

Niestety, nie ma jednej, złotej i najlepszej odpowiedzi na to pytanie. Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady, a także jest lepszym wyborem w innej sytuacji. Ogólnie promocja poprzez agencję marketingową jest w wielu aspektach korzystniejsza. Jeśli mamy taką możliwość warto wybierać zlecenie prac marketingowych profesjonalistom.

Decyzja powinna jednak być efektem przemyślenia oraz analizy naszej sytuacji i świadomym wyborem. Przed jego dokonaniem warto również skontaktować się z agencjami marketingowymi i poznać ich ofertę. Często może zdarzyć się, że będzie ona zaskakująca i będzie lepszym rozwiązaniem od samodzielnego promowania się w internecie.

Koszyk zakupów

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy